Categorieën
Gerelateerde blogs

In 7 stappen jouw website migreren

Gaat jouw website binnenkort over naar een nieuw domein?

Lees meer

In 7 stappen jouw website migreren

Gaat jouw website binnenkort over naar een nieuw domein?

Lees meer

In 7 stappen jouw website migreren

Gaat jouw website binnenkort over naar een nieuw domein?

Lees meer

In 7 stappen jouw website migreren

Gaat jouw website binnenkort over naar een nieuw domein?

Lees meer

Delen
Je User Experience boosten?
Doe de GRATIS website scan
Tijdelijk gratis
Rectangle
UX Design
SEO vs. Conversie Optimalisatie: Hoe voorkom ik dat het één onder het ander lijdt?

Zowel SEO als conversie optimalisatie zijn van cruciaal belang voor het voortbestaan van uw website. Echter kan dit verschillende problemen voor je opleveren. Wij als SEO specialist lopen hier ook regelmatig tegenaan. Je wilt je website namelijk zo goed mogelijk vindbaar maken op de voor jou relevante zoektermen. Dit kan echter ten koste gaan van je conversie. Als je je conversie wilt optimaliseren, kan dit juist weer ten koste gaan van je posities in de organische zoekresultaten van Google. Alhoewel beide begrippen hand in hand met elkaar zouden moeten gaan, lopen zij elkaar juist regelmatig in de weg. Vandaag zal ik je uitleggen hoe jij dit voorkomt.

Lees meer over bezoekers omzetten in klanten!

‘SEO begint bij conversie optimalisatie’

Ik ga er vandaag een onorthodoxe stelling in gooien: Begin met je conversie optimalisatie, niet je SEO. Ik zal je ook direct uitleggen waarom ik deze onconventionele mening ben aangedaan.

Google werkt vanuit honderden algoritmes. Deze zijn allemaal in dienst geroepen om de bezoeker zo goed mogelijk te laten vinden waar hij naar op zoek is en deze een zo goed mogelijke gebruikerservaring te bieden. Vooral nu Google steeds geavanceerder hierin wordt en soms zelfs te werk lijkt te gaan als een echt persoon, wordt conversie optimalisatie het uitgangspunt en niet ‘het laatste stapje’.

Alle stappen die jij in je zoekmachine optimalisatieproces doorloopt, doorloop jij om aan Google duidelijk te maken dat jij de beste partij bent binnen jouw vakgebied. Hierna begin jij je pas te focussen op je bezoekers. Denk Google nu eens weg uit dit proces en richt je gelijk op je bezoekers.

blackblueborder
Hoe maak ik een goede contentkalender?

Sociale media is anno 2022 niet meer ‘iets voor erbij’. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en noem het maar op zijn volwaardige verkoopkanalen geworden.

blackblueborder
Hoe maak ik een goede contentkalender?

Sociale media is anno 2022 niet meer ‘iets voor erbij’. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en noem het maar op zijn volwaardige verkoopkanalen geworden.