Portfolio

Samen succesvol

De Greef grond-, weg- en waterbouw

De Greef Logo

“Van onder tot boven kwaliteit”

Introductie

Wat moet er beter gaan?

De Greef Grond-, weg- en waterbouw is een jonge en innovatieve aannemer met een no-nonsense mentaliteit. Waar zij aan beginnen, wordt altijd afgemaakt. De mannen van De Greef Grond-, weg- en waterbouw zeggen zelf ook altijd “Wij zijn constructieve meedenkers.”. Wat voor De Greef Grond-, weg- en waterbouw het allerbelangrijkste is, is de kwaliteit van hun werk. Dat staat op nummer. Dat is ook meteen het eerste wat ze ons lieten weten toen ze in contact kwamen met ons team. Ze wilden een kwalitatieve website voor een kwalitatief bedrijf. Het bedrijf ‘De Greef’ heeft een breed aanbod als het gaat om de diensten. Zo kun je denken aan bestratingen, rioleringen, beschoeiingen, grondwerk en nog veel meer! Maar dit uitgebreide aanbod moet wel op de juiste manier verpakt en aan de man gebracht worden Dat is voor De Greef Grond-, weg- en waterbouw in de afgelopen jaren de grootste uitdaging geweest Dit was ook meteen de reden dat ze SAM Design ingeschakeld hebben. Alle informatie over bedrijf moest op een compacte maar effectieve manier op een duidelijk platform komen te staan.

Daarnaast wilde De Greef Grond-, weg- en waterbouw ook een website met een stijl die aansluit op het logo van het bedrijf Want naast het feit dat het bedrijf een logo had, was er nog geen stijl die gebruikt kon worden voor bijvoorbeeld social media, briefpapier, visitekaartjes etc. Hier hebben wij met ons team verandering in gebracht!

De oplossing

Een passende huisstijl

Een uitstraling die voortborduurt op het bestaande logo en tegelijkertijd de doelgroep aanspreekt.

Een gloednieuwe website met structuur en duidelijkheid

Een duidelijke manier om informatie te verschaffen en de bezoeker te overtuigen van de geboden oplossingen.

Een passende huisstijl

Bij aanvang van het project had De Greef Grond-, weg- en waterbouw een prachtig logo. Hier hebben wij op voortgeborduurd. Van de kleuren uit het logo tot de fonts gebruikt in het logo. We hebben elk van deze elementen meegenomen in de nieuwe website. Bij het creëren van de huisstijl hebben wij iets verder gekeken dan alleen het logo en het verwerken van de kleuren op de website. We hebben eerst een onderzoek gedaan naar de doelgroep om te achterhalen of (het begin van) de bestaande stijl geschikt is voor de doelgroep. Na ondervonden te hebben dat de bestaande stijl geschikt is voor de doelgroep, hebben we zelf elementen toegevoegd. Denk aan de stijl van de iconen op de website, de vierkante vormen en steunkleuren.

De hoofdkleuren van De Greef Grond-, weg- en waterbouw zijn groen en blauw. Om de rust in de website te behouden hebben we een van de twee kleuren vooral laten terugkomen in de website. De voorkeur van de klant zelf ging uit naar de kleur groen. Dit hebben we dan ook aangehouden. Als steunkleur bij de groene kleur hebben we gekozen voor een zacht bruine tint. Zo hebben we de website meer dynamiek gegeven, zonder de website druk te maken.

Een gloednieuwe website met structuur en duidelijkheid

Structuur en duidelijkheid zijn ontzettend belangrijk onderdelen waar je op moet letten bij het ontwikkelen van een website. Waarom? Beide hebben een directe invloed op de ervaring van de gebruiker van de website. Het doel van de website is natuurlijk om uiteindelijk zoveel mogelijk klanten aan te trekken. Het is daarom belangrijk om uit te gaan van wat de doelgroep wil zien en de doelgroep tot in de puntjes te bedienen.

Voordat we begonnen met het ontwerp hebben we de structuur van de website uitgestippeld. Dit hebben we gedaan aan de hand van een duidelijke sitemap en ook wireframes. Met een sitemap laat je zien hoe de navigatie van de website eruit komt te zien. Denk dan aan waar elke pagina op de website naar toe moet leiden. Een wireframe is dan weer iets heel anders. Met een wireframe stippel je weer uit wat de indeling van de pagina’s op de websites wordt. Door deze meteen uit te zetten, hebben we vanaf dag een duidelijke structuur kunnen creëren. Zo is en blijft de website gebruiksvriendelijk!

Een geslaagd project!

Voor het mooie bedrijf De Greef Grond-, weg- en waterbouw hebben we mogen sleutelen aan de huisstijl om het naar een nieuw niveau te mogen tillen. Daarnaast hebben we een gloednieuwe website voor ze mogen bouwen. De Greef Grond-, weg- en waterbouw is een ontzettend fijne partij om mee samen te werken. Samen hebben we naar een aantal weken een mooi resultaat neer mogen zetten. Maar de samenwerking stopt hier niet. De komende tijd gaat ons online marketing team met De Greef Grond-, weg- en waterbouw aan de slag om zo hoog mogelijk in Google komen te staan en veel bezoekers op de nieuwe website te krijgen. Op nog vele mooie jaren!

Bekijk de rest van ons portfolio

Prohuis Portfolio img 1
Prohuis

Dé zelfstandige ontwikkelaar van Nederland

Rijnmond Funderingstechniek Hoofdafbeelding
Rijnmond Funderingstechniek

We laten u niet zakken

Flyn Flower Hoofdafbeelding
FLYN Flowers

Altijd vers van de veiling

Dental Delft Junior Hoofdafbeelding
Dental Delft Junior

Uw praktijk voor Kindertandheelkunde

SAM Online Marketing & Webdesign