Kidzie jeugdmondzorg

Samen succesvol

“Jouw gebit is onze prioriteit.”

Introductie

Wat moet er beter gaan?

Kidzie jeugdmondzorg is een partij waar wij al jarenlang mee samenwerken. De online marketeers van SAM Online Marketing houden zich dag in dag uit bezig met de SEO campagne van Kidzie jeugdmondzorg. Na een aantal jaren samengewerkt te hebben en samen successen geboekt te hebben, was het tijd om een nieuwe website te ontwikkelen voor een onze klanten. Wist je dat een van de teamleden binnen het team van Kidzie jeugdmondzorg 1 van de 59 officieel erkende tandarts-pedodontologen is? Er zijn dus minder dan 100 tandartsen in Nederland die officieel erkend worden als een tandarts die een kind volledig kan behandelen. De expertise die Kidzie Jeugdmondzorg in huis heeft, is dat wat het verschil maakt tussen Kidzie Jeugdmondzorg en vele andere tandartspraktijken.

De tandartsen van Kidzie Jeugdmondzorg klopte bij ons aan met de vraag of wij een nieuwe website hun praktijk wilde maken. Natuurlijk doen wij dit maar al te graag voor een van onze klanten. De grootste uitdaging waar Kidzie Jeugdmondzorg tegenaan liep was de uitstraling van de website. Aan het begin van onze samenwerking, straalde de website niet uit dat het om een website voor kinderen gaat. Ons webdesign team is meteen gaan brainstormen om uit te zoeken hoe we de website het beste kunnen inrichten voor een optimaal effect bij de doelgroep.

Oplossing Oplossing

Een nieuwe huisstijl

Een nieuwe huisstijl die past bij zowel de kinderen als de ouders van deze kinderen.

Een passende huisstijl

Kidzie Jeugdmondzorg is een tandartspraktijk voor kinderen en dat moet de website ook uitstralen. Toen we hoorde wat de klant voor ogen had, zijn onze designers meteen rond de tafel gaan zitten om te brainstormen over wat de bedoeling is. Als eerste zijn onze designers een onderzoek gaan doen over Kidzie Jeugdmondzorg en haar doelgroep. Wie is haar doelgroep en wat ze de doelgroep nu echt aan om zich, via een website, in te schrijven voor een behandeling? Uit ons onderzoek hebben we een aantal conclusies kunnen trekken. Allereerst kunnen we stellen dat de doelgroep bestaat uit twee verschillende groepen. De ene groep bestaat uit de patiënten, ofwel de kinderen en de andere groep bestaan uit de ouders van deze kinderen. Hoewel de kinderen de patiënten zijn, zullen de ouders altijd inschrijvingen moeten voltooien en toestemming moeten geven. Het loopt bij een kindertandartspraktijk toch net even iets anders dan bij een reguliere tandartspraktijk. We moeten voor de website veel meer gebruik gaan maken van veel verschillende kleuren. Zo is uit ons onderzoek gebleken dat de combinatie van rood en geel een goed invloed heeft op de doelgroep van Kidzie Jeugdmondzorg. Ook heeft de kleurencombinatie groen en blauw een positief effect op de doelgroep. Groen een vooral blauw hebben met name veel invloed op de ouders van de kinderen. De kleur blauw geeft personen als snel een vertrouwelijk gevoel. Als tandartspraktijk voor kinderen is dat precies wat je wil. Vertrouwen opwekken en tegelijkertijd laten zien dat alle processen tot in de puntjes worden gevolgd om de gezondheid van de kinderen te garanderen. Dit is waarom we ervoor hebben gekozen om de kleuren rood, geel, groen en blauw te combineren in één huisstijl. Is dit niet te gek? Zolang het ontwerp goed in elkaar zit, levert de gekozen kleurencombinatie een positief effect op!

Daarnaast hebben we er ook voor gekozen om illustraties op meerdere pagina’s van de website te plaatsen. Hier hebben we voor gekozen omdat we met deze nieuwe website niet alleen kinderen van 9 en 10 jaar willen aanspreken, maar ook jongere kinderen. Deze illustraties hebben als doel om de doelgroep een goed gevoel te geven bij de website. Dergelijke details kunnen helpen bij het maken van een beslissing. Zelfs bij kinderen!

Een geslaagd project!

Inmiddels kunnen we met trots zeggen dat we een gloednieuwe website online hebben mogen zetten met een unieke huisstijl.  De tandartsen en de rest van het team kunnen inmiddels honderden kinderen verder op weg helpen naar een mooi en vooral gezond gebit. Wat was dit een mooi project om aan te werken!