Pro Hockey

Samen succesvol
ProHockey logo

“De hockeyschool voor alle hockeytoppers tussen de 5 en 15”

Introductie

Wat moet er beter gaan?

Een jonge onderneming met een hart voor beweging en sport. Dit is nou precies wat Precies wat Pro Hockey is! Pro Hockey is gestart door drie ondernemers, die elk een passie hebben voor hockey en dit dolgraag willen delen met andere liefhebbers.

De drie ondernemers hebben ons gevraagd om niet alleen een website voor ze te bouwen maar twee! Want naast een website voor Pro Hockey, zijn we ook aan de slag gegaan met een website voor Pro Hockeykampen.

Waarom zou je twee websites bouwen? De hockey liefhebbers van Pro Hockey wilde graag een algemene website, waarop ze informatie voor hun leden kwijt konden. Daarnaast faciliteert Pro Hockey ook hockeykampen en clinics. Daar hebben we de tweede website voor gebouwd.

Bij het bouwen van de websites was het vooral belangrijk dat de websites bruikbaar zijn voor jong en oud. Een jonge hockeyspeler moet zich kunnen inschrijven voor de nieuwste clinic, maar de ouders moeten ook zeker mee kunnen kijken.

Oplossing Oplossing

Huisstijl

Elke website moet natuurlijk goed passen bij het merk van de onderneming. We zijn daarom eerst aan de slag gegaan met de geuren en kleuren van de websites.

User-gerichte structuur

User-gerichte structuur

Jong of oud(er), iedereen moet de websites op zijn gemak kunnen gebruiken zonder ergens tegenaan te lopen. Hier hebben we een duidelijke structuur van de websites voor uitgestippeld.

De boekingsmodule

De boekingsmodule

Om een inschrijving te kunnen voltooien voor een kamp of clinic moet men een eerst een kamp of clinic kiezen, zijn informatie achter kunnen laten en ook nog af kunnen rekenen. Onze oplossing hiervoor: Het toevoegen van een boekingsmodule op maat!

Huisstijl

Voordat je begint aan het maken van een nieuwe huisstijl, moet je natuurlijk eerst een onderzoek doen naar de doelgroep van de website. De huisstijl moet de doelgroep namelijk wel aanspreken!

De doelgroep van Pro Hockey bestaat voornamelijk uit jonge kinderen tot 15 jaar. Wat spreekt jonge kinderen nu precies aan? Een speelse website natuurlijk. Het logo van Pro Hockey was bij aanvang van het project al aangeleverd. We hebben dus gebruik kunnen maken van de kleuren uit het logo. Oranje is de felste en meest speelse kleur in het logo. Dit is dan ook de kleur die we naar voren hebben laten komen op beide website. De kleur oranje samen met speelse iconen en illustraties hebben de huisstijl helemaal afgemaakt!

Huisstijl

Structuur

Sitemap

Voor een jonge doelgroep moet de website natuurlijk niet al te ingewikkeld worden. We hebben de structuur daarom ook vrij simpel gehouden. Een website houd je simpel door eerst goed uit zetten welke pagina’s je hebt en waar deze pagina’s naar toe moeten leiden.

Om dit te bepalen voor de website van Pro Hockey, hebben we eerst een sitemap gemaakt.

Een sitemap is een kaart die de structuur eenvoudig in beeld brengt. Dit is altijd een van de eerste stappen die wij zetten.

PH - Sitemap

Wireframes

Naast de structuur voor de hele website, moet de structuur voor individuele pagina’s natuurlijk ook kloppen. Deze structuur bepalen we ook van te voren. Waar we vooral op gelet hebben is de grootte van alle elementen. We hebben de letters en knoppen een slag groter gemaakt dan gebruikelijk, zodat alles gemakkelijk te lezen blijf en ook makkelijk aan te klikken is.

De boekingsmodule

Zijn beide websites precies hetzelfde? Zeker niet! Op beide websites is informatie te vinden over de kampen en clinics die Pro Hockey faciliteert, maar de website van Pro Hockeykampen heeft nog een extraatje. Een op maat gemaakte boekingsmodule!

Een ouder moet zijn of haar kind kunnen inschrijven, zonder hier al te veel moeite voor te doen. Aan de andere kant is het ook handig voor Pro Hockey zelf om alle informatie op een plek te kunnen opslaan. Dit maakt de boekingsmodule allemaal mogelijk!

PH - Boeking

Een geslaagd project!

De kampen en clinics kunnen van start! Beide websites hebben we inmiddels online mogen plaatsen voor Pro Hockey. Bij het bouwen van de websites stond een ding voorop. De jonge gebruiker. We hebben voor elk onderdeel van de website nagedacht over wat een jonge gebruiker precies wil zien en wat het inschrijfproces voor zowel jonge sporters als hun ouders gemakkelijk maakt. Al met al een geslaagd project!