Portfolio

Samen succesvol

Prohuis

Prohuis | logo

“Passie, creativiteit en dynamiek”.

Introductie

Wat moet er beter gaan?

Prohuis is een van de grootste spelers in Nederland als het gaat om de ontwikkeling van woningen, appartementen, kantoren, bedrijfsverzamelgebouwen en commercieel vastgoed. Waar veel andere organisaties samenwerken met partijen als bouwbedrijven, hypotheekverstrekkers of bankinstellingen is Prohuis een volledig zelfstandige ontwikkelaar. De ontwikkelaar gaat vaak aan de slag voor derden. Dit altijd voor eigen portefeuille.

Al jaren is Prohuis meer dan een klant van SAM Design. Prohuis is inmiddels een partner geworden van ons webdesign bureau. Samen hebben we al vele projecten met succes mogen lanceren. Van grote SEO campagnes tot gloednieuwe websites en webshops. We werken al jarenlang met plezier en succes samen. Nu was de eigen website van Prohuis dan eindelijk weer aan de beurt. Weer? Dat lees je goed! De vorige website van de ontwikkelaar was ook gebouwd door SAM Design, maar zoals elke website was de vorige website weer toe aan een opfrisbeurt.

Dag in dag uit krijgt Prohuis steeds weer nieuwe klanten en dus ook meer bezoekers op de website. Om het meeste uit Prohuis te halen en om een goed visitekaartje beschikbaar te stellen voor potentiële klanten, hebben de ontwikkelaars van Prohuis ons opnieuw gevraagd om een nieuwe website te maken. Dit keer met een compleet nieuwe stijl, een professionele uitstraling en gebruiksvriendelijkheid in het achterhoofd. Hier zijn onze designers en developers dan ook met enthousiasme mee aan de slag gegaan. Benieuwd naar hoe we dit hebben aangepakt? Lees verder!

De oplossing

Een nieuwe huisstijl

Een frisse nieuwe stijl met de herkenbare groene kleur van Prohuis

Een uitgebreid portfolio

Een eigen omgeving om zowel opgeleverde projecten als lopende projecten zichtbaar te maken.

Makkelijk te beheren

Ingericht voor makkelijk gebruik en beheer.

Een nieuwe huisstijl

Wil je professionaliteit uitstralen? Dan is het goed om te beginnen bij de visuele stijl van je bedrijf. Dit hebben we ook meteen voor Prohuis gedaan. Prohuis is inmiddels al een gevestigd merk dat door velen herkent wordt aan de donkergroene kleur in het logo. Dit is dan ook een element wat we natuurlijk niet wilde aanpassen. De groene kleur straalt nu eenmaal uit waar Prohuis voor staat. Namelijk passie, creativiteit en dynamiek.

Om de groene kleur en dus ook de identiteit van Prohuis nog sterker naar voren te laten komen, hebben we ervoor gekozen om de kant van het minimalisme op te gaan. De nieuwe stijl van de website is simpel en strak, maar niet leeg. Samen met de ontwikkelaars van Prohuis is gekozen om alleen groene tinten te gebruiken, die zo min mogelijk afwijken van de kleur uit het logo. Op de rest van de website is vooral wit gebruikt, zodat de overige groene elementen, waaronder het logo zelf, heel goed naar voren komen. De groene kleur, waar Prohuis bekend om staat, is op deze manier niet te missen!

Een ander onderdeel dat is aangepast in de stijl van de website is de typografie, ofwel het gebruikte lettertype. De website is vrij simplistisch. Dit kan, maar hierbij wil je wel uitkijken dat de website niet te saai gaat ogen. Daarom hebben we de font Axiforma toegevoegd aan de website. Zo blijft de website simpel, maar komt het toch tot leven en neemt het ook niet te veel aandacht weg van de essentie van de website. Namelijk simpliciteit.

Een uitgebreid portfolio

Als zelfstandige ontwikkelaar heeft Prohuis natuurlijk een omgeving nodig waarin alle projecten op een makkelijke manier getoond kunnen worden. Op de nieuwe website hebben we dan ook uitgebreide portfolio pagina’s gemaakt. Zowel het overzicht als de individuele project pagina’s zijn voorzien van genoeg mogelijkheden om bezoekers informatie te geven over de projecten en tegelijkertijd ook een kans te geven om contact op te nemen met Prohuis.

Het portfolio is verdeeld in twee onderdelen. Enerzijds hebben we een overzicht gemaakt voor gerealiseerde projecten en anderzijds voor lopende projecten. Door bij elk van de overzichten categorieën toe te voegen, hebben we het makkelijk gemaakt voor de bezoeker om precies het soort project te vinden waar men naar zoekt. Zo is er een onderscheid gemaakt tussen bijvoorbeeld bedrijfsonroerend goed, woningbouw, zorg, koop, huur en nog veel meer. Het vinden van het juiste project is op deze manier erg simpel!

Makkelijk te beheren

Een goede website is niet alleen aan de voorkant mooi en snel. Een sterke website moet ook aan de achterkant goed in elkaar steken. Voor Prohuis hebben we ervoor gezorgd dat zij hun website met een aantal kliks tot in de puntjes kunnen beheren. Dit hebben we gedaan door gebruik te maken van Elementor en door structuur aan te brengen in WordPress zelf. Voor een organisatie die aan de lopende band nieuwe projecten realiseert, is het noodzakelijk dat deze ook binnen no-time toegevoegd kunnen worden aan de website. Hier zijn gelukkig geen ingewikkelde codes voor nodig.

Een geslaagd project!

In slechts een aantal weken hebben de designers en developers van SAM Design samen met de ontwikkelaars van Prohuis een gloednieuwe, stijlvolle en vooral conversiegerichte website weten te lanceren. Nu kan Prohuis verder groeien met een gericht visitekaartje voor zowel huidige klanten als nieuwe bezoekers. Het is voor ons altijd weer een genoegen om te mogen samenwerken met Prohuis. Op nog hele lange samenwerking!

Bekijk de rest van ons portfolio

Prohuis Portfolio img 1
Prohuis

Dé zelfstandige ontwikkelaar van Nederland

Rijnmond Funderingstechniek Hoofdafbeelding
Rijnmond Funderingstechniek

We laten u niet zakken

Flyn Flower Hoofdafbeelding
FLYN Flowers

Altijd vers van de veiling

Dental Delft Junior Hoofdafbeelding
Dental Delft Junior

Uw praktijk voor Kindertandheelkunde

SAM Online Marketing & Webdesign